۱۳۸۷ آبان ۷, سه‌شنبه

53-توجه


نیاز به توجه واسه خانمها در حد نیازهای اساسی مثل آب و هوا می مونه. سن سال واینا هم نداره از 3 سالگی تا موقع ملاقات با عزرائیل این نیاز رو بطور طبیعی دارن .متاسفانه آقایان تو این زمینه بسیار کند ذهن هستن و چون نمی تونن به مقدار کافی این نیازو برطرف کنن خیلی گرفتاریها میکشن که جای کلی بحث داره .دیشب یه مریض 62-3 ساله داشتم با کلی علائم افسردگی و با داماد و دختر و عروس و پسر اومده بودو علایم کاملا به اصطلاح سوماتیزه که قلبم و دستم و پیشونیم و اینجام و اونجام . و امابعدش براتون بگم که ؛ماموپلاستی و اپرونکتومی شده( سینه و شکم بازسازی شده)تتوی لب و ابرو چشم و ناخن کاشته با کفش نقره ای و استرچ فاق کوتاه که لورچ نخ در بهشتش هم خطش پیدا بود( نگین عجب دکتر حیزی واوا وا؛ بخدا همشو در یک نظر دیدم ,تجربه حرفه ای یه :)) ) خلاصه حین معاینه هم که پا جمع کردن ونرمه دست گاز گرفتنش دیگه اند عشوه کرشمه ؛فشارشم شونزده بود که بعد نوارو زیر زبونی؛ یه دستی به پیشونی و یه آمپول اسکازینا همچی میزون شد.دلم می خاس بزنم تو مخ اطرافیان بگم اخه کورای الاغ ؛ یائسه شده و همسرش مرده و نمی دونم نوه بزرگ داره و عروس و دوماد و کوفت زهر مار دلیل نمیشه دلش نخاد یکی فشارش بده و گاز گازیش کنه . خوب بدبخت دل داره شما هارو دورش میبینه و رفتاراتونو با هم تماشا میکنه و خوب به جسم و روحش فشار میاد از یه جایی قیزش در میاد دیگه بیچاره .مامان بزرگ خودم می گفت آلمان آگهی میکنن که پارتنر جوان برا همراهی با خانم مسن بعدم با هم میرن تفریح و این ور اونور آخرشم پولشو میدن.خوب اینجا که نیست فکر کنم یکی باید این توجه رو در آقایون بیدار کنه که تورو خدا به همه خانوما به چشم خار مادری نگا نکنین. یه کم ابراز توجه (خیلی باشه که فبها)به خانمها به شکل منطقی و درست و البته مداوم و ملایم باعث جلوگیری از بسیاری از مشکلات سلامت میشه بخدا.

52-حکاکین

دو روز بود نمی تونستم وارد وبلاگم بشم و میدیدم یه چیزایی تغییر میکنه مثلا اون امار گیر ویزیبل شد یافرمت لیست پست ها عوض شد . ولی امروز دوباره تونستم داخل شم نمی دونم این مدلی هم ممکنه یک وبلاگ هک شده باشه یا اشکالات سیستم بلاگره.

۱۳۸۷ آبان ۵, یکشنبه

51-سرخک

این جمله جالب بود؛ کپی پیست هم مجانی
They say love's like the measles—all the worse when it comes late in life.
Douglas Jerrold (1803-57)

۱۳۸۷ آبان ۴, شنبه

50-وطنم

من خیلی اهل عرق ملی و این جور چرت و پرتا نیستم ولی شنیدن اولین سرود ملی واسم جالب بود.تو این لینک بود

۱۳۸۷ مهر ۳۰, سه‌شنبه

49-عزم

خوب ماه جدید شروع شد تصمیم دارم برنامه درس خوندن رو جدیتر کنم و یه کم از دوز اینترنتم کم کنم وقتو بزارم واسه درس.حالا بگرد تا بگردیم.

۱۳۸۷ مهر ۲۹, دوشنبه

48-ریشه


شش ماه قبل که یک مادر بزرگ خیلی عزیز رو از دست دادیم ,تو مراسمات عزاداری اعضای فامیل خیلی از دوری و بی خبری از هم گلایه داشتن و ازینکه داریم ,با از دست دادن این بزرگترها در فامیل پراکنده تر هم میشیم ابراز نگرانی و ناخشنودی می کردن .
صحبت از تشکیل جلسات دوره ای سالیانه شدکه قبل از فوت شدن افراد ببینیمشون و یادمون باشه چقدر فامیل داریم.
خوب فکر جالبی بود؛ به علاوه قرار شد بزرگترهای فعلی فامیل یه شکلی از شجره نامه رو برا جوونترا فراهم کنن تا اونا متوجه وسعت و ابعاد خانواده شون بشن و با خیلیها که ندیدن و نمی شناسن آشنا بشن.
مدتی بعد یکی از این عزیزان یک سایت ایجاد فامیلی تری یا شجره نامه رو تو وب پیدا کرد و با زدن استارت کار و تماس با گروه اطرافیان همه رو ترغیب به ورود کرد.
سایت اسمش جنی هست؛و کار باهاش خیلی ساده و این باعث شده که ما الان شاخه ای از یه درخت با بیش از ششصد عضو باشیم که هر روز دیدن عکسا و پیاما و خبراشون حس خوبی برا همه خصوصا جوونترا به ویژه اونا که از کشور خارج شدن ایجاد کرده.

47-خز آرید


دما ی متوسط هوا این روزا با اوایل بهار فرقی نداره ولی نمی دونم چرا آدم دوس داره سردش بشه. بهار هی می خای از شر لباسهای کت کلفت خلاص شی ولی حالا با لباسای معمولی تردید داری بری بیرون. چقدر فکر آدم رو احساسات و واقعیات تاثیر داره ها.
پ.ن: حتما داره دیگه که اون یارو ترکه تو قطب وقتی فهمید اسکیموها چون تلقین میکنن سردشون نمیشه فرداش از گرما زدگی مرده بود.