‏نمایش پست‌ها با برچسب مطب. نمایش همه پست‌ها
‏نمایش پست‌ها با برچسب مطب. نمایش همه پست‌ها

۱۳۸۸ تیر ۲۱, یکشنبه

37 - توصیه

مدتهاست دلم می خاد راجع به موضوع استفاده از درجه تب توی مطبها یه توصیه ای بکنم ولی نمی تونستم راه مناسبی برا اطلاع رسانی خوب پیدا کنم. گفتم تا موضوع از یادم نرفته اینجا بزارمش لاقل همین چند تا دوستی که اینجا سر میزنن ببینن.
درجه تب جیوه ای تو اغلب مطب ها در ایران بیشتر جنبه تزیینی داره و همکاران معمولا یه جوری از زیر استفادش در میرن ولی اونجا هایی هم که استفاده میشه احتمال داره {تاکید بر احتمال}به علت عدم نگه داری صحیح ممکنه{تاکید بر ممکن بودن} باعث انتقال الودگی بشه. چون کمتر دیدم دوستان تعویض مرتب ماده ضد عفونی کننده شو انجام بدن و یا مقدار کافی ازضد عفونی کننده مناسب داخل ظرف نگهداریش باشه.
خلاصه توصیه ام اینه که ازین به بعد دکتر میرین یا یه درجه تب شخصی با خودتون ببرین یا درجه تب تونوقبل رفتن به دکتر بگیرین که از مال دکتر استفاده نکنین {اصلا مال دکترا رو تو دهنتون نکنین :)) }. مگر اینکه درجه تب دکترتون از مدلای جدید دیجیتال داخل گوشی با سر قابل تعویض باشه .

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

14- فقط

یه خانم شیک و پیک ومرتب اومد با شکایت گلو درد داشتم مثل معمول شرح حال می گرفتم حوصله ش سر رفت گفت دکتر من هیچ کدوم این مرضا رو ندارم فقط ام اس دارم . 
بی اراده با یه لحن خاص گفتم : فقط .
 یهو خودم خجالت کشیدم ؛ کلی واسه ماسمالی قضیه تعریف و تمجید کردم که چه خوب با یه بیماری مزمن و صعب العلاج کنار اومده و ذهنشو درگیر اون نکرده 

۱۳۸۸ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

11-فلو

یه خانم سبزه و چاق 40-45 ساله با شوهرش اومد تو نشست و شروع کرد از علایم سرماخوردگیش گفتن و آخر حرفاشم گف دکتر میترسم ؛یه وقت انفولانزا خوکی نباشه؟؟!!خندم گرف میگم خانوم شما هفته ای چن بار گوشت خوک میخورین یا اصن چن بار تا لا خوک دیدین که نگران انتقال انفولانزاشین میگه مگه فقط از خودش باید گرف گفتم نه یه عفونت تنفسی مثل سرماخوردگیه که از خوک شروع شده ولی از دیروز که خبرشو تو رادیو اعلام کردن تا بیاد برسه اینجا حتما بیشتر ازینا طول میکشه و اون جاهاییم که خوک دارن باید بیشتر از شما نگرانش باشن .میگه اخه تو ادارمون اطلاعیه زدن علائمشو گفتن و هشدار دادن؛ بش گفتم کاش واسه همه چی با یه همچی سرعتی هشدار می دادن و مردم هم نگران می شدن میومدن دنبال درمونش شما خطر اضافه وزنتون خیلی بیشتر از انفولانزای خوکیه براتون بهتره به فکر این باشین