۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

103 - یاد

تو مسنجر همسر گرام از دو سه روز قبل هی چپ و راست پی ام از آقایون غریبه میاد که؛ سلام و چطوری؛ چه عکس قشنگی و چه هاپوی نازی و ازین ک.. شعرا که میدونیم یعنی چه ،.ازم میپرسه چی شده که این پیغاما برام میاد و منم نظری ندارم.
ولی یاد مطلبی که نمی دونم تو کدوم سایت چند روز قبل خوندم می افتم که در مورد مزاحمتهای خیابانی واسه خانومها در ایران و تبدیل اون به یه رفتار اجتماعی پذیرفته شده صحبت کرده بود و اینکه این کنش ربطی به سن و پوشش و موقعیت مکانی زمانی و..خانمها  نداره. و هرکی  (آقایی) به خودش این اجازه رو میده که دیگه در سافت ترین حالت با یه بوق در حال گذر از کنار یه خانوم ابراز احساسات بکنه . میگم خوب اینام همون آدمان در فضای سایبر فرقی نکردن که.

و امروز وقتی ناخودآگاه با دیدن دختر جوونی که با شلوارک استرچ و تاپ رنگی در حالی که موهای بلوندش دم اسبی شده بود و در حال گوش دادن به ایپادش می دوید سرم رو چرخوندم و با نگاه تعقیبش کردم دیدم نه خیر در خارج از فضای سایبر و خارج از ایران هم ما هم همون آدمهاییم ؛و باز یاد نوشته یه دوستی افتادم که می گفت جهان سوم تو مغز ای ماست ربطی به جغرافیامون نداره.

پ .ن: حالا محض بهانه هم که شده باید بگم تو همون ولایت خانمهایی رو هم دیدم که وقتی کسی براشون بوق نزده بود افسرده شده بودن واحساساتشون جریحه دار شده بودا.   

۴ نظر:

دلا گفت...

کدوم سایت این رو نوشته بود؟ بگو من برم دستشو ببوسم...

naji گفت...

در آستانه چهلمین روز رحلت آیت الله منتظری و جان یافتن سیاق دوباره اعدام های دهه شصت توسط نظام جمهوری اسلامی،به نگاهی به کتاب "رنجنامه سید احمد خمینی به آیت الله منتظری" پرداخته ایم.به حتم برای هر دوستدار حقیقتی نکات نگفته و پنهان و پیدای زیادی دارد.

مهندس ارنست گفت...

آرش جان
ربطی به جهان اول و سوم نداره. اینها خودش نه فقط با نگاه دنبال می کنند بلکه رشته کلام هم از دستشون در میره.

مانای مهاجر گفت...

دقیقا.بابا شما که آقایی ما که خانومیم هم نگاه میکنیم هنوز.جالب بود منم یه چیزی تو این میاه ها نوشته بودم آخر این پستم
http://manaimmigrant.blogsky.com/1388/11/06/post-8/