۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

99- مثل

حتما این جوکه رو شنیدین که میگه: جاهله دید یه نفر مزاحم یه خانمیه ،شروع کرد باش کتکاری و پلیس اومد سه تاشونو برد. بعد تو کلانتری افسر پرسید خانم موضوع چیه خانمه گفت این آقاهه باسن منو نشگون گرفتن این آقا هم تنبیهشون کردن ؛ بعد یهو جاهله گف آره آقا ما دیدیم این مرتیکه کو..خانم انگشت کرد مام حالشو گرفتیم ،که افسره خابوند تو گوشش که فلان فلان شده اینجا کلانتریه نه طویله درس حرف بزن؛ و جاهله شاکی برگش رو به خانمه که آبجی اسم کو.. شما به زبون کلانتری چی بود .......گفتم که هر کی نشنیده تو جریان باشه. البته ورژنهای خیلی غلیظ و رکیکترشم هس ؛به هر حال .اصل مطلب اینکه دیروز تو یه جمع خیلی جدی و با کلاس خیلی سفت داشتم صحبت می کردم یه اصطلاح اداری رو اشتباه به کار بردم یکی از مقامات عظام کلمه رو اصلاح کرد دفعه دوم همون اشتباهو تکرار کردم و دوباره طرف اصلاح کرد منم گفتم حالا هر چی که به زبون کلانتری میشهه.... خودم و طرف تا بنا گوش سرخ شدیم و بقیه جمع هم ده بخند
خدا رحم کنه با عواقبش .
ولی خداییش خیلی ازین جوکا شدن ضرب المثل مثل جهنم ایرونیا وجهنم خارجیا ؛یا اونکه نفرات رو زیاد کنن صف طولانیه ؛ خود بخود بدون پس زمینه طنز تیکه نیش دارش میاد به زبون آدم.

هیچ نظری موجود نیست: