۱۳۸۷ دی ۱۵, یکشنبه

93-اصلاح

چند باری تو خیابونا اطراف مطب بهش برخورده بودم یه پسر بیس چار پنج ساله که مشخصا به قول روزنامه چیها غریب الاطوار بود ، لباسهای رنگ روشن و کیف با بند بلند که شصتشو دور بندش مینداخت .کت واک راه میرفت و با ژست سرشو طرف ماشینها می چرخوند.حس می کردم باید ترانس سکچوال باشه .

یه روز در مطبو واکرد و با همون استیل اومد تو؛ از نزدیک تازه ریمل و خط چشم و اصلاح ابروشم دیدم . نشست و بی مقدمه گفت دکتر من اختلال هویت جنسی دارم و تمایلات زنانه دارم گفتم بله مشخصه مشکل چیه ؟ شکایت از یه زخم رو نواحی حساس داشت و اصرار به عدم تماس جنسی و بروزش موقع شیو کردن ناحیه گفتم خوب حالا مهم نیست دارو میدم ولی بهتره یه آزمایشم بدی راستش یه کم برام جای شک داشت که سفلیس باشه خلاصه طرف رفت و دیگه نیومد .

اونروز کلی تو ذهنم درگیری شده بود که تو این جامعه که اینقدر زنا از نابرابری با مردا شاکین خیلی اختلال روان می خاد که مرد باشی بعد دلت بخاد زن بشی .

مدتی قبل سه تا خانوم با هم اومدن تو مطب یکیشون که نشست خیلی برام آشنا بود با لبخندی گفت منو قبلا دیدین و یهو دیدم ااااا خود یاروهه هسش گفتم خیلی تغییر کردین گفت آره بالاخره تونستم عمل کنم و حالا خیلی راضیم البته15، 16 ملیون هزینه شد ولی الان تو قالب خودمم . از آرامشش خوشم اومد.

بعدش باز دچار درگیری ذهن شدم که خداییش با 15، 16 میلیون از یه عمر مسئولیت و تعهد خلاص میشی .بد فکریم نیستا.

:)) باید یه ارزیابی روانی از خودم بکنم

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام دکتر جون

واقعا تو اون جامعه خیلی باید اختلال روان داشته باشی که دلت بخواد زن باشی

کلی خندیدم. دستت درد نکنه. مخصوصا از اینکه میخواهی یه ارزیابی روانی از خودتون بکنید

اما سوال جدی من همیشه اینه: اگه زن باشی و تمام اون تعهد و مسئولیت هم فقط و فقط روی دوش تو باشه واقعا چکار باید کرد؟

ناشناس گفت...

دوست: دکتر جون واقعا تو این جامعه زن بودن هنر می خواد.... تازه اگر فقط و فقط مسئولیت رو دوش زن نباشه، حداقل نیمه اون هست... شما دیگه چرا؟! حتما یه ارزیابی کنید... وقتی زن باشی به خیلی چیزا محکوم هستی و حقوقت را مردان پایمال می کنند ولی چون مردان حقوقدان هستند تو (زن) راه به جایی نمی بری........ بعد از حسین انسانیت و آزادگی به تمام معنی مرده است..

ناشناس گفت...

فقط خدا میدونه که چه زندگی سختی رو میگذرونن اینها... مخصوصا اگه پولی برای درمان نداشته باشن. خدا به داد دلشون برسه...

ناشناس گفت...

"باید یه ارزیابی روانی از خودم
بکنم"

خیلی باحال بود این تیکهء آخریش.

راستی دکتر من همون وسط داستان که طرف گفت یه زخم داره که موقع شیو برداشته به ذهنم رسید نکنه می‌خواسته خودشو از شر چیزش خلاص کنه، معاینه‌ش کردی؟
قضیه چی بود؟