۱۳۸۷ بهمن ۲۷, یکشنبه

116-حالگیری

امروز یکی از دوستان وبلاگستان که مدتی هست دچار چالشهای خانوادگی شده بعد از دو سه بار دریافت مشاوره با ایمیل و یا در قالب کامنت میلی زد و طلب کمک کرد .در تمام برخوردهای قبلی در عالم مجازی نه خیلی صمیمی ونه با احساس خاصی فقط به عنوان مشاور به ایشون کامنتهایی داده بودم که هر خانم دیگری در این شرایط از من می شنید ؛چون اونا باورای قلبی در مورد روابط خانوادگیه.مواردی مثل عدم وابستگی افراطی ،تاکید بر استقلال فردی و اهمیت به سلامت و توجه به آینده.
در حالی که کاملا در مورد جواب دادن به این عزیز دچار تردید بودم بعد از مشاوره با همسر گرام شماره موبایلمو گذاشتم و بر خلاف اعتقادم از جلد دنیای سایبر خارج شدم .
حوالی عصر بود که در محل کار گوشیم زنگ خورد و آقایی که خودشو همسر اون بنده خدا معرفی می کرد شروع به صحبت کرد .اگرچه خیلی سعی داشت مودب باشه ولی فهوای کلامش تهدید بود و متهم کردن من به دخالت در امور خانوادگی و تشویق همسرشون به جدایی و با کلماتی که خیلی خوش رنگ و بو نبود .
من در یه شرایط خاص بودم و مجبور شدم فقط شنونده باشم .در احساسی بین سو تفاهم و سو استفاده از گفته ها و شخصیتم بودم و تنها به این خواهش که اجازه بدن بعدا تماس داشته باشیم تا راجع به موضوع صحبت کنیم بسنده کردم.ولی بعد با اس ام اسی که حاوی آدرس منزلم بود احساس تهدید و سو استفاده ام تشدید شد.و اگرچه که ابتدا تلاش کردم تماس بگیرم ولی بعد ا یه پیام گذاشتم تا خودش تماس بگیره چون مطمئنم گناهی ندارم که بخام از خودم دفاع کنم.

دیروز تو مترو حال یه پیرمردی به هم خورده بود و تقریبا از هوش رفته بود در حالی که بالای سرش بودم هیچ دخالتی نکردم و گذاشتم افراد عادی کمکهای اولیه در حد اطلاعشونو ارائه کنن چون شنیده بودم این رفتارا بهانه هایی واسه کیف دزدی و تلکه مداخله کننده ها در مراحل بعدیه وحالا احساس می کنم این موضوع در دنیای سایبر ایرانی هم صدق میکنه وبهتره آدم فقط به فکر خودش باشه .
خداوند به ههممون کمک کنه وبه راه راست هدایتمون کنه.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

دکتر من از صمیم قلبم متاسفم . واقعا نمیدونم چی باید بگم . دیروز ساعت هفت صب زنگ زده بود خونه مادرم و به مادرک گفته بود بگو از دکتر فلانی خط نگیره و ... نمیدونستم ادرس شما رو هم چیدا کرده . من فرزند شهید هستم دکتر و بنیاد شهید دنبال کارم هست . حتما به موکلم میگم که با شما این برخورد رو داشته امیدوارم که همین کارش پیگیری قانونی داشته باشه . اون فقط با شما این کار رو نکرده . پول داده به یک ادم و امده از طریق جیمیل من با چند نفر همین برخورد رو کرده و میخواد ثابت کنه من با شماها رابطه داشتم . در حالی که من همین الان تحت نظر روان پزشکم . من که شماره شما رو ندیدم ؟ اوم چطوری پیدا کرده اخه !

ناشناس گفت...

عجب دنیای خطرناکی شده.... انلاین هم نمی شه اعتماد کرد و صحبت کرد و نظر داد!! تو دنیای واقعی هم که نمی شه!! این چه دنیای گند و مردمان بی فرهنگی (دور از جون شما)هستن که ما داریم با اونا زندگی می کنیم؟! اون وقت ادعا داریم ایرانی و با فرهنگ هستیم... خدا به داد ما برسه

ناشناس گفت...

آقای دکتر
خدا را شکر که این بار نظرات شما برای من باز شد و تونستم چند خطی براتون بنویسم....
اول از همه از درست شدن کارتون خیلی خوشحال شدم و از پست کودکیتون خیلی خیلی لذت بردم....
در مورد این پست هم باید بگم اصلا و ابدا در دنیای مجازی ایرانی نمی تونید به آدمها اعتماد کنید...این یه شرط اساسی در دنیای ایرانیه چون به نظر من حتی در دنیای غیر مجازی هم قابل اعتماد نیستند چه برسد به مجازی!!!!!
اگر وقت کردید به من هم سر بزنید....

ناشناس گفت...

سلام
با نظر گلی موافقم

ناشناس گفت...

اگه تونستید به من سر بزنید و به سوالم جواب بدید
مرسی
www.elham2010.blogfa.com

ناشناس گفت...

نميدونم چرا دكترها اينقدر بي عاطفه و سنگدل هستند