۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۳, یکشنبه

13- آدم

ازون روزایی بود که اخلاقم پریود شده بود حوصله هیچی نداشتم . بدون چک و چانه های معول فقط ویزیت می کردم . یه زن و مرد جوون و مرتب اومدن با قیافه های در هم وبدون هیچ تماس چشمی با هم ؛دختر نشست و شروع کرد شکایت از ضعف و سرگیجه و تهوع و به شکل تابلویی علائم تنشی و روحی بعد تو سوالام گفت 5 تا آرامبخش و دو سه تا قرص دیگه خوردم .گفتم خوب پس علائم عمومیت بخاطر مسمومیت خفیف داروییه .گفت میدونم روزی یکی باید بخورم ولی 5تا خوردم .رو خودم نیاوردم دوباره گف همیشه هم یدونه میخورم اگر خیلی عصبی باشم ولی امروز 5 تا خوردم بازم خودمو زدم کوچه علی چپ. معلوم بود دنبال آ تو میگرده تا سر درد و دلشو باز کنه ؛پسره هم خونسرد نشسته بود .گفتم برات یه سرم و یه ویتامین ب نوشتم تزریق کنی بهتر میشی .نا امید نگام کرد و پاشد از در که رفت بیرون دوباره برگشت پرسید که: چیزی گفتین؟ گفتم نه خیر, به سلامت.
نیم ساعت بعد صدای زار زدن بلند بلند وصحبت کردنش با تلفن از تو اطاق تزریق میومد که داش چوقولی همسرشو میکرد و از بی توجهیش و بد رفتاریش میگف وازین که میتونه بدون اون هم زندگی کنه.
 عمدا هم با بلندترین صدای ممکن میگف که توجه همه در اطاق انتظار و تزریقات جلب بشه میگف فوقمو میگیرم میرم هیت علمی میشم زندگیمو میکنم من اینو نمیخام.
 پسر همچنان خونسرد و بی خیال در اطاق انتظار بود . وقتی پا شدم برم دختر داش هق هق کنان با پنبه رو دستش از تزریقات بیرون میرفت و پسرم دم در به سیگارش پک میزد .چشممو از نگاه عصبانی دختر دزدیم و رفتم.
منم آدمم حق دارم گاهی حوصله مشکلات دیگرانو نداشته باشم . بخصوص وقتی درمان طبی نداره . 

۸ نظر:

صفا گفت...

خوب كردي محلش ندادي.

يك دانشجوي پزشكي گفت...

سلام.واقعا حق دارين.نمي دونم چرا بعضي ها فكر مي كنند دكتر علاوه بر درمانشون بايد براي زندگيشون هم مشاوره كنه؟!مسئله اون خانوم با شوهرش چه ربطي به پزشك داره؟!

Saba گفت...

chan tay az neveshte hatono khondam
ajab banamakied shoma

شهره گفت...

همیشه پزشکان برام جالب بوده اند وقابل ستایش!فکر میکنم چقدر میتونن مفید باشن ودستشونو خدا توی کمک کردن چقدر باز گذاشته!خوشحال میشم بهم سر بزنید.

بهاره گفت...

دوستِ عزیز!
واژه هایی که به کار می بریم و ادبیات ما نشاندهنده ی فرهنگ ماست. کاربرد کلمه ی "پریود" به این معنا که شما استفاده کرده اید تبعیض آمیز است. و از مصادیق نقض قوانین حقوق بشر. می دانم که سخت گیرانه است. اما تبعیض از کلمات زاییده می شود.
و یک اظهار نظر: من دخترم و از پریودم لذت می برم. برایم شیرین و زندگی بخش است.

ناشناس گفت...

ببخشيد ببخشيد دكترها هيچوقت ادم حسابي نميشن و هميشه گدا صفت تشريف دارند و طبعشون دنبال همون دو زار پول ويزيت مريض است، راست چرا يك دكتر چشم و دل سير پيدا نميشه؟

Saba گفت...

ajab jok hay mishe too nazrat inja pida kard
avali khanom bahar hast
ke negray az taghirat hormoni droan period khabar nadadrn
va ta hala dochare sar dard va halat hay sabi nashodan ke injory sohbat mikonan
man khodam dokhtaram va ta hala 2khtar ziad didam
ba in hali ke por az dard o afsordegi hast khob ashna hastam
khosh be hale shoma

Saba گفت...

bahare!!harfaton boye shoar mide
bebakhsied , jay joz in baray javabeshon nadidam, age bekhunanesh