۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

108 -فرق

یه طوطی سبز خوشگل تو قفسه و زیر ش نوشته "سبز یعنی استقامت تا بهار" میگم یعنی بهار ولش میکنی بره؟خوب چرا حالا این کارو نمی کنی؟ میگه نه این حیوون استوایی یه اگه ولش کنم یا اینجا خوراک گربه میشه یا تو سرما میمیره ،من از پرنده فروش گرفتمش و دارم کلی هم بهش می رسم .

به میله های قفس نگاه میکنم و نگاه محزون پرنده سبز و یاد حکایت طوطی و بازرگان و بعد یهو به ذهنم میرسه خوب یه عده هم دارن به زور باطوم و شیشه نوشابه از رفتن یه عده دیگه به جهنم جلوگیری می کنن ؛ اونام فکر می کنن که بهشت حتما جای بهتری واسه اون آدماس ، اونام دارن اون بقیه رو که به هر حال به نوعی نفهم و بی عقل و نیازمند ولی هم محسوب میشن رو به زعم خودشون از شر چنگال گربه های غرب و سرمای شرق حفظ میکنن ، اونام دقیقا همین ذهنیت رو دارن که من در بهترین شرایط رفاهی هستم.
 پس فرق منی که منتظر بهارم بااونی که تو قفس نگرم میداره چیه وقتی تئوری های ذهنمون یکیه ، معلومه منم شاید بعد ها همین جایگاه رو پیدا  کنم.   

۲ نظر:

پگاه گفت...

زيبا بود آرش عزيز.زيبا.

ناشناس گفت...

چه تحلیل جالبی کردی، راست میگی
اصلاتو فرهنگ ما اینه که ما از همه بهتر میدونیم و برای همه هم میتونیم تعیین تکلیف کنیم... نتیجه این فرهنگ وقتی قدرت بیاد وسط همینی میشه که دیدیم... شیشه نوشابه واسه هدایت و حفظ قدرت
آفتاب تابان