۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

86 - نکته

اونور که بودیم من نسبت همسر جان وقت بیشتری صرف زبان می کردم و همش به اون قر می زدم که خوب دل به موضوع نمی ده و حساس نیست ولی یه بار که تو یه دیسکاشن موضوع رو با معلممون مطرح کردم اون گفت تو بهتره نگران خودت باشی خانمها خیلی اسونتر از آقایون گلیمشونو از آب بیرون میکشن .جالبه اینجا دقیقا همینطور شده . وقتی تو موضوع دقیق میشم میبینم خانمها شروع میکنن راجع به در و دیوار و زمین و زمون؛ مهمونی وسلمونی گپ زدن که سوژه های بین المللیه , ولی ما میخایم راجع به سیاست و اقتصاد و اشتغال و ورزش و موضوعات اجتماعی صحبت کنیم که اولا موانع فرهنگی وبعد پیچیدگی مسایل زبان مانع ایجاد ارتباط مردونه میشه، خلاصه با هم میرسیم به یاروها بعد عیال رفته تو داره چای میخوره ما هنوز داریم می گیم "واته گود ودر؛اوکی, یس یس.
وصف حال دقیقش تو این جوک قدیمی که شبگیر گفته هستش.

۴ نظر:

In Roza گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
ناشناس گفت...

اون وقت شما امتحان IELTS رو چطوری پاس کردین با این وضعیت زبانتون ؟

Homeworks گفت...

سلام،
مدتیه که بلاگ شما رو دنبال میکنم. از قبل از اینکه استرالیا برید. البته قبل از عید وقتی خوندم بالاخره ویزاتون اومده کلی سوالای جورواجور ردیف کردم که خرد خرد ازتون بپرسم!
اول از همه شرایط خودم. الکترونیک خوندم و 12 ساله تو پتروشیمی بخش ابزاردقیق کار میکنم. پارسال اول آذر امتحان آیلتس دادم همه 6.5 به جز Listening 6 و overall هم 6.5
امسال اول تابستان برای assess اقدام کردم البته با وکیل (خاضع). یک ماه پیش هم جوابش اومد توی لیست MODL و CSL هستم. همین هفته احتمالا فردا دوشنبه وکیل پرونده منو لاج میکنه.
اما سوالات: از حالا به بعد حدودا چقدر زمان میبره برای وبزا.
و سوال بعدی مقدار پولی هستش که باید با خودم ببرم. در مورد ریزهزینه ها هر چند میدونم نسبت به شهر و ایالت فرق میکنه ولی به هر حال اگه یه معیاری با توجه به زندگی خودت بتونی بدی حتما بدرد خواهد خورد.
راستش در مورد هزینه ها نمیتونم به گفته های وکیل زیاد اعتماد کنم. به هر حال کارشون بازار و بازاریابی هستش.
هزینه کلاسهای آموزش زبان حدودا چقدره؟ یا کلاسهای عمومی دیگه ای که برای تازه واردها خوبه شرکت کردنش.
اگه اطلاعات دیگه ای هم داشتی که به دردم بخوره از حالا روش برنامه ریزی کنم ممنونت میشم.
در آخر امیدوارم که موفق باشی و این دوره گذرا رو به سلامتی پشت سر بزاری.
با سپاس
مهدی رضایی مرند
e[DOT]m[DOT]rezai1[AT]gmail

محيا گفت...

سلام
قابليت هاي خانومها اينه ديگه توي همه كارهاعالي هستند و بايد اين رو بپذيريد.
شاد و موفق باشيد