۱۳۸۷ آذر ۱۲, سه‌شنبه

72- دل انگیز

پست گیلاسی راجع بعه عضو شریف خانم جی لو منو یاد یه تجربه - خاطره انداخت . تو دوره طرح که دست به خود تبعیدی زده بودم و تو یه روستاهای کردستان مشغول کار بودم یه روز دو تا دختر جوون اومدن که یکیشون یه شکایت معمولی داشت بعد دومی پرسید راجع به پوست می تونم راهنمایی کنم. پرسیدم مشکلت چیه؟ گفت رو پوستم خط افتاده. گفتم ببینم .با کلی حجب و حیا و سرخ و سفید شدن نشونم داد که روی ران و شکمش استریا ( خطوط پارگی پوست که در تغییر وزن پیدا میشه) داشت شروع کردم شرح حال گرفتن و هر چی به ذهنم رسید پرسیدم وقتی هیچی پیدا نکردم و موندم تو گل. یه کرم ترمیم کننده گیاهی دادم گفتم دو هفته دیگه بیا تغییرشو ببینم . اینجوری فرصت مطالعه و مشاوره داشتم .خلاصه تو کتابا هم فقط به همین مورد تغییر سایز و عوارض دارو مثل کورتون و اختلالات فوق کلیه اشاره کرده بود که همشو تو معاینه و شرح حال پرسیده بودم.طرف برگشت دوباره از اول شروع به کنترل کردم که گفت یه قرص واسه چاق شدن از یه فروشنده دوره گرد خریده که تقویتیه. گفتم بیارش آورد دیدم بتامتازون خوراکیه (کورتون قوی که عارضه تجمع چربی وآب در بدن ایجاد میکنه)خلاصه علت کشف شد که مرض چی بوده . حالا اینجا ی کار واسم جالب بود و ربطش به پست گیلاسی که: کردا ی کردستان جزو خالصترین نژادای ایرانی هستن وبه واسطه تغذیه و محیط خانومهاشون اغلب هیکلهای قلمی و بسیار خوش فرمی دارن که میشه راحت مانکن بشن بعد تو اون فرهنگ زن چاق خوشگل محسوب میشه و هزار جور تلاش و هزینه میکنن که شکم وسینه وباسن رو بزرگ کنن که زیبا به نظر بیان!!!واقعا این مقوله زیبایی کاملا فرهنگیه و در جوامع مختلف متفاوته

۳ نظر:

ناشناس گفت...

واااااااااای .بالاخره امروز تونستم قسمت کامنت های وبلاگت رو باز کنم !این بلاگر لعنتی خیلی مشکل داره برای کامنت گذاشتن. این تجربه های مربوط به حرفه ات خیلی بامزه است !

منم آرش گفت...

لطف دارین .ماهم به شما سر میزنیم ولی حسابی در اعتصابین

مهدی گفت...

امان از این بشر