۱۳۸۷ دی ۱, یکشنبه

84- توقع

احساسی که تو فرهنگ ما نسبت به آنتی بیوتیک وجود داره همون حسیه که نسبت به مایع ظرفشویی یا پودر رختشویی داریم وانتظار مریض اینه که با استفاده از قوی ترین نوع ممکن ( تزریق خصوصا)تمام مشکل یکباره پاک بشه و فورا از بین بره حالا تو بیا خودتو جر بده که عزیز من مرضت ویروسی هستش هیچ دلیلی هم نداره از چیزی پیشگیری انتی بیوتیکی کنیم و باید تا طی شدن دوره بیماری تحمل کنی ؛ بازم آخرش میگه پس حالا دو تا پین سیلین بزنم لاقل ؛ جالبیش هم اینه که بات تعارف هم میکنن که :"اگه شما صلاح میدونین و هر جور شما تشخیص میدین ولی من عادتمه دو تا پنیسیلین بزنم تا خوب شم "
یا با یه کیسه دوا میاد تو که مثلا من سه ساعت پیش رفتم دکتر این دواها رو هم داده ولی اثر نداشته همونطورم که بودم ،
باز حالا تو هر چی می خای روضه بخون که نسخه خوبه یا گاهی اصلا زیادی هم بوده ولی چون علائم هنوز ظرف همون مدت کوتاه از بین نرفته مورد قبول مریض نیست و خدا نکنه که به عادت آمپول زدن هم توجه نشده باشه اونوقت یجوری حرف میزنن ونگات میکنن که روت نمیشه بگی منم نظرم همینه و لازم نبوده اون کار انجام بشه

۶ نظر:

ناشناس گفت...

عادت به خوردن انتي بيوتيك به صورت سرخود معضل بزرگي شده كه متاسفانه گريبان ما ايرانيهارو گرفته

ناشناس گفت...

سلام

اینجا اصلا اینطور نیست. پارسال زمستون (که اولین زمستون من توی کانادا بود) سرمای سختی خورده بودم، طوری که به زحمت خودم رو به یه کلینیک رسوندم. دکتر حسابی معاینه کرد و به حرفهام گوش کرد، بعد یه نمونه از ترشحات گلوی منو گرفت و گفت که اونو به آزمایشگاه میده و اگه لازم باشه دارو (یا آنتوبیوتیک) مصرف کنم با من تماس میگیره! همین! حتی یه مسکن ساده هم نداد! گفت فقط باید استراحت کنم. منم اومدم خونه و حسابی استراحت کردم و با زنجبیل و عسل و خلاصه مواد کاملا طبیعی سرفه هام رو کنترل کردم و خوب خوب شدم. من این روش رو ترجیح میدم تا اینکه بدون دلیل یه عالمه مواد شیمیایی رو وارد بدنم بکنم. اما متاسفانه توی ایران هر دکتری که بیشتر دارو بنویسه بنظر حرفه ای تر میاد

شاد و سلامت باشید

ناشناس گفت...

نه به اینکه باید دعوات کرد تا پست بزاری نه به اینکه یهو اونقدر مینویسی که آدم جا میمونه. اون پستی که نونت تو اسهال بود خیلی باحال بود. :)

ناشناس گفت...

نه به اینکه باید دعوات کرد تا پست بزاری نه به اینکه یهو اونقدر مینویسی که آدم جا میمونه. اون پستی که نونت تو اسهال بود خیلی باحال بود. :)

ناشناس گفت...

بدن من نسبت به دارو خیلی مقاومه ...نسبت به این آنتی بیتیک ها ک اصلا به بیبش هم حساب نمیکنه ! برای همین رفتن پیش دکتر برای من تاثیری نداره چون امپول هم نمیزنم ...من به معنای واقعی میفهمم اون دوران باید طی بشه یعنی چی :| (گیلاسی )

ناشناس گفت...

آخ گفتی دکترجان، این قضیهء "من عادتمه" منو کشته. فکر کنم باید بگن من اعتیادمه، به جای من عادتمه!