۱۳۸۷ دی ۷, شنبه

87-تعهد

1-تو خیابون بعد از مدتها دیدمش و ذوق و شوق و چاق سلامتی؛ دید ماشین ندارم دعوت کرد باهم تا یه جایی بریم و همراهش شدم هنوز از چهار راه اول رد نشده بودیم و مشغول حال و احوال ؛ دیدیم که دو تا خانوم کنار خیابونن فوری زد رو ترمز و شروع به ادا اشاره کرد وقتی تعجبم دید گفت بیخیال یه حالی به یاد ایام جوانی می کنیم .اونا سوار شدن و بعد چند دقیقه با دادن و گرفتن شماره پیاده شدن منم همچنان غرق در تعجب خودم کمی جلوتر پیاده شدم.
2-بعد از چند سال وقتی شمارشو رو مبایلم دیدم کلی ذوق کردم میدونستم شهرستانه وتازه تخصصشو گرفته ؛ با شوق سلام و احوال کردم . با عجله و استیل حرف زدن همیشگیش گفت آرش خونتون خالیه؟ نزدیک بود شاخم در بیاد گفتم چطور گفت یکی از دوستان قدیمو دیدم می خام چند ساعتی باش تنها یباشم عذر خواهی و قطع کردم.
3- بعد از مدتها دور هم جمع شدیم یه مکان عمومی که یه قسمتش برامون رزرو شده بود هر کی از راه می رسید باعث شادی جمع و سر و صدا میشد ،یه زوج در نزدیکی ما بودن که به رسم ادب جلو رفتم و ازشون عذر خواهی کردم روزبعدش یکی از دوستا زنگ زد که آرش خانومت چیزی نگفت گفتم چی مثلا گفت آخه میخاستم به اون خانوم میز کناری شماره بدم به نظرم حواسش بود.!!؟
هر سه تاشون خیلی پیشتر از من در ایام دانشجویی با دخترهایی که عشقشون بودن ازدواج کرده بودن و حالا حداقل یه بچه داشتن .یعنی این بی وفایی و بد عهدی فقط تقصیر مرداست یا زنا هم نقشی دارن

۲ نظر:

ناشناس گفت...

دوست: آقای دکتر جدا مطلب تلخی را مطرح کردید، شاید یه بخشی تقصیر زن باشه ولی این را هم قبول باید کرد که مرد زیاد در قید و بند تعهد نیستند و خیلی راحت.... به جای اینکه بشینند و در مورد خواسته ها و نیازشون با همسرشون صحبت کنند و اگر مشکلی هست بر طرف شهف راحت و البته عده ای هم از روی تنوع طلبی و هوس زودگذر به سراغ دیگر خانمها می رن.... هر چند که هر دو به خودشون و همسرانشون خیانت می کنند.... قطعا این نوع روابط روی روابط خانوادگی شون اثر می ذاره با کلی مشکلات جانبی ولی کجاست که بفهمند!!!!

ناشناس گفت...

تقصیر هیچ کسی نیست. مهم اینه که دو نفر در کنار هم اون احساس نزدیکی لازم رو بعد از ازدواج ندارند. به اون نقطه ای که باید برسند نرسیدند