۱۳۸۷ مهر ۲۹, دوشنبه

48-ریشه


شش ماه قبل که یک مادر بزرگ خیلی عزیز رو از دست دادیم ,تو مراسمات عزاداری اعضای فامیل خیلی از دوری و بی خبری از هم گلایه داشتن و ازینکه داریم ,با از دست دادن این بزرگترها در فامیل پراکنده تر هم میشیم ابراز نگرانی و ناخشنودی می کردن .
صحبت از تشکیل جلسات دوره ای سالیانه شدکه قبل از فوت شدن افراد ببینیمشون و یادمون باشه چقدر فامیل داریم.
خوب فکر جالبی بود؛ به علاوه قرار شد بزرگترهای فعلی فامیل یه شکلی از شجره نامه رو برا جوونترا فراهم کنن تا اونا متوجه وسعت و ابعاد خانواده شون بشن و با خیلیها که ندیدن و نمی شناسن آشنا بشن.
مدتی بعد یکی از این عزیزان یک سایت ایجاد فامیلی تری یا شجره نامه رو تو وب پیدا کرد و با زدن استارت کار و تماس با گروه اطرافیان همه رو ترغیب به ورود کرد.
سایت اسمش جنی هست؛و کار باهاش خیلی ساده و این باعث شده که ما الان شاخه ای از یه درخت با بیش از ششصد عضو باشیم که هر روز دیدن عکسا و پیاما و خبراشون حس خوبی برا همه خصوصا جوونترا به ویژه اونا که از کشور خارج شدن ایجاد کرده.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

چه ابتکار جالبی !!...

ناشناس گفت...

kheili jaleb bood! vaghean che bozorgtaraye up to date va farhikhteii ! internet va shajarenmeh va .... jeddan ke afarin dareh!

پرشکوه گفت...

این ساتی که معرفی کردید خیلی خوبه برای شجره نامه نوشتن ولی ازدواج فامیلی توش تعریف نشده شما می تونید یه راهنمایی به من بکنید در این مورد اگه درباره اش مطلبی می دونید.
ممنون